Ściemniak
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:17, 27 Maj 2010 Temat postu: Archetypy vol.2 |
|
|
Stwierdziłem, że skoro rozpętałem już w mechanice Egidy prawdziwą rewolucję, to wypadałoby pewne rewolucyjne zmiany wprowadzić także w systemie klas postaci..
W skrócie - stary system Archetypów mi nie pasował (pięć typów to trochę mało, powstają zbyt szerokie grupy i pewne naciągane klasy), ale nie był jednak całkiem do dupy, więc zafundujemy mu mały lifiting. Nie macie co się bać, nadal nie jestem zwolennikiem określonych klas, takich jak w DD, czy Monastyrze; uważam iż w Egidzie (gdzie najważniejsza jest w końcu fabuła) powinniśmy dać graczom nieco swobody. Robimy więc nowy podział:
Rycerz – nie mylić z DD-kowym paladynem, bo w okrutnym i nieprzyjemnym świecie Egidy nie ma takich… Zamiast tego skupcie się na takich przykładach – błędny rycerz, templariusz i zwykły, najzwyklejszy rycerz.
Kleryk – jak dla mnie kastę kapłańską trza by oddzielić od uczonych, bo to jednak co innego – żaden kapłan (w przeciwieństwie do takiego profesora) nie może być w drużynie z magiem, guślarzem, czy alchemikiem. Kapłani NIE mają żadnych mocy.
Awanturnik - każdy niepasowany wojownik. Były żołnierz, najemnik, bandyta.
Myśliwy - albo też: tropiciel, łowczy, kłusownik, treser, banita.Jak zwał tak zwał, w każdym razie chodzi z grubsza o faceta, który biega po lesie z łukiem.
Emisariusz - szpieg, dworzanin, dyplomata.. Słowem każdy, kto jest blisko władzy.
Uczony - księżą nie mają monopolu na wiedzą, dzięki czemu świat pełen jest wszelkiem maści cyrulików, alchemików, profesorów, ale także zielarzy i guślarzy.
Łotrzyk – wszystkie podprofesje (np. szuler, złodziej) z tej grupy przerzucamy poniżej. W zasadzie wszystko co nie pasuje nigdzie indziej będzie podpadać pod „Wędrowca” xD
Wędrowiec/Łazik/ Włóczega - ot takie ni to ni sio. Nie ma w sumie żadnych cech szczególnych (poza brakiem cech szczególnych xDD), nie jest ani wybitnie uczony ani biegły w sztukach walki. Jego życie upływa na niemal nieustannej podróży - nie ma stałego domu, najpewniej nie ma też rodziny. Włóczęgą może być wędrowny grajek czy też oszust, typowy poszukiwacz przygód albo nawet zwykły żebrak (choć kto chciałby grać żebrakiem?) – ta profesja będzie miała chyba najszerszą definicję. To postać dobra dla graczy, którym podobają się profesję w rodzaju Szczura i Kuriera (Neuroshima) i archetyp poszukiwacza przygód (Dungeons & Dragons); dobra dla graczy, którzy lubią bohaterów z ciekawą historią, awanturników itp.
Magik – dla nich miejsca nie może zabraknąć, jednak kwestią sporną jest to, czy gracze będą mogli grać magikami tak od razu, czy tez taką możliwość stworzy im dopiero jakiś dodatek itp.
Ta lista nie jest jeszcze ostateczna - wszelkie sugestie mile widzane.
Ostateczna nie jest także kwestia umiejętności, ale o tym już innym razem i w innym miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|