Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Projekt Egida Strona Główna
->
Mechanika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Egida
----------------
Pomysły
Świat
Mechanika
Bestiariusz
Magia
NPC-ci
Historia
Grafika
Postać
----------------
Profesje
Pochodzenie
Umiejętności
Cechy
Atuty
Karta Postaci
Zbrojownia
----------------
Typy broni
Style
Statystyki
Zbroje
Relikwie
Dwie Strony Medalu
----------------
Brąz
Srebro
Inne
----------------
Niewypały
Teksty
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tomek
Wysłany: Sob 22:22, 06 Gru 2008
Temat postu:
To na razie tylko zbiór pomysłów, które posłużą to stworzenia nowej walki, dopiero gdy ta zostanie ukończona będzie można zabrać się za broń. Fajne sugestie, na pewno wezmę je pod uwagę, a chwilowo myślę czy to wszystko czy coś jeszcze.
Ściemniak
Wysłany: Sob 17:21, 06 Gru 2008
Temat postu:
No nie powiem niezła tabelka (te sytaucję 1a itp) ale może być. Jeszcze jedna sprawa - może zamiast zręczności to byłaby siła zamienna ze zręcznością (w zależności czy jest to miecz, nóż czy topór)? Bo ja troszkę myślałem nad tymi dodatkowymi współczynnikami i to efekt moich rozmyślań
Atak: Umiejętność walki (Włócznie, Topory itp) + atrybut (Siła lub Zręczność) + broń
Obrona: Parowanie/Uniki + Budowa/Zręczność + broń
Żywotność: Wytrzymałość (taki skill) + Budowa
Prędkość: Zręczność + broń
Inicjatywa: Czujność + Zręczność
Potem by się z tego średnią wyciągało ewentualnie czy coś....
Do końca to to nie jest przemyślane, no i sam czy o to nam chodziło bo najpierw liczenie tej średniej, potem jeszcze rzut i w ogóle.... No ale jak na razie to mi nic lepszego do łba nie przychodzi.....
Tomek
Wysłany: Sob 0:22, 06 Gru 2008
Temat postu: Zarys nowej mechany
Na początek objaśnienie, postanowiłem poddać porównaniu zalety i wady obu mechanik(mech 1 to mechanika z testami Zr/Zr a mech 2 to 3k20)
Wady 1 mechaniki:
Nie da się przewidzieć ciosu, często blok do bloku
Plusy 1 mechaniki:
Testy przeciwstawne były łatwe i spoko
Budowa/budowa
Zręczność/zręczność itp.
Obrażenia
Wady 2 mechaniki:
Skomplikowana
Dużo rzucania - a to trzeba ominąć
Plusy 2 mechaniki:
Szybkość itp.
Element szczęścia
Niskie hp
Po tym porównaniu spróbowałem wyeliminować wady obu mechanik, a zalety połączyć w 1.
Jak mi się udało sami musicie ocenić
.
Najpierw uznałem, że testy zręczność na zręczność muszą znaleźć swoje miejsce w nowej mechanice.
A więc:
Testy przeciwstawne:
W walce wykonujemy tylko 2 testy:
Test przeciwstawny Zręczność - Zręczność oraz
Test przeciwstawny Siła - Budowa.
Przeciwstawne testy zręczności:
ATK [ATK=1k20 + zręczność atakującego]
vs.
DEF [DEF=1k20 + zręczność blokującego]
Jeżeli ATK>DEF, to atakujący przebija się, lub omija blok broniącego i zadaje obrażenia(sytuacja 1a).
Jeżeli ATK<DEF, to blokującemu udaje się zblokować lub uniknąć ataku i przechodzimy do następnego segmentu.
Sytuacja 1a)
Jeżeli nastąpiła taka sytuacja, że atak przebił się przez obronę , to wykonujemy drugi test : Test przeciwstawny Siła - Budowa
Siła - Budowa
ATK [ATK=1k20 + Siła atakującego]
vs.
DEF [DEF= 1k20 + Budowa atakowanego]
Jeżeli ATK>DEF to obliczamy różnicę i szukamy wyniku w tabelce 1. Rana napisana obok wyniku to rana, jaką zadał atakujący broniącemu.
Jeżeli ATK<DEF to obliczamy różnicę i szukamy tej liczby w tabelce 2. Przy tej liczbie opisany jest efekt.
Tabelki z pierwszej mechany
Tabelka 1:
0draśnięcie
1-||-
2-||-
3lekka (-2HP do -4HP)
4-||-
5średnia (-5HP do -8HP)
6-||-
7-||-
8-||-
9-||-
10-||-
11poważna(-9HP do -12HP)
12-||-
13-||-
14-||-
15-||-
16krytyczna (-12HP do – 15HP)
17-||-
18-||-
19-||-
20śmiertelna (dead)
20< -||-
Tabelka 2
draśnięcie0 żadnego efektu
-||- 1kosztem następnego działania można skontrować*
-||- 2-||-
lekka 3-||-
-||- 4-||-
srednia 5-||-
-||- 6-||-
-||- 7-||-
-||- 8-||-
-||- 9średnia + kontratak
-||- 10-||-
poważna 11-||-
-||- 12-||-
-||- 13-||-
-||- 14-||-
-||- 15-||-
krytyczna 16-||-
-||- 17lekka + kontratak
-||- 18-||-
-||- 19-||-
śmiertelna20-||-
-||- 20<kontratak
*następne działanie to blok
Dynamizm
Później stwierdziłem, że należy dodać walce dynamizmu. Sprowadziłem, więc jej przebieg do
tego, że gracze kolejno, w zależności od atrybutu szybkości będą opisywać to co PRÓBUJĄ zrobić. Mg będzie przeprowadzał testy tak jak w starej mechanice walki.
Szczęście
Ostatnia rzecz, którą chciałem wprowadzić do nowej walki to element fartu, który pozwoliłby się największym szczęściarzom(w realu. Będzie to zależało od pustej kości, która rzuci) otrzeć o śmierć, otrzymać najcięższą ranę, może nawet dwie i utrzymać się przy życiu, oczywiście nie byliby oni zdolni do walki.
Po otrzymaniu rany, lub nietrafieni przeciwnika gracz miałby możliwość (za każdym razem) rzucić na szczęście. Udany rzut na szczęście oznaczałby, że ostrze miecza osunęło się na żebrze ratując tym samym serce lub płuco, lub , że rękojeść wyślizgnęła się atakującemu z ręki przez co jednak broń sięgnęła celu. Możliwości jest wiele, należy to zostawić samemu Mg. Stworzyłem tabelkę przedstawiającą efekt zależny od wyniku rzutu kością:
Tabelka szczęścia
0-8 Nic się nie stało, tym razem fortuna sprzyjała komuś innemu
9-14 Udało ci się umknąć przeciwnikowi, ten jednak i tak cię trafia(redukuje lekkie do draśnięć)/ Sięgnąłeś celu, podwyższ obrażenia o jeden poziom ale maks do średnich
14-18 Było blisko, ale udało ci się ujść ze wszystkimi kończynami, zredukuj poziom obrażeń max z poważnych do średnich/ Przeciwnikiem drgnęło, a miecz wszedł dość głęboko, jednak zupełnie się tego nie spodziewałeś i nie zdołałeś go zabić(zwiększ poziom obrażeń o 1 stopień max do ciężkich
18-20+ Masz szczęście, Niebiosa już miały cię wziąć w swe ramiona, ale układ gwiazd, twoja wrodzona odporność genetyczna, przypadek chwili, rytm pulsu i, co najważniejsze wola Najwyższego pozwolą ci się z tego wylizać(zmniejsz obrażenia o 2 stopnie, nawet śmiertelne) Wykluczyło cię to niestety z walki, wyglądasz jak trup, obudzisz się najwcześniej nazajutrz/ Miałeś takie szczęście, że zamiast w rękę zraniłeś przeciwnika w głowę(zwiększ obrażenia o 2 stopnie)
Strzelanie będzie kiedy indziej, jeśli chcecie coś tu dodać to piszcie, jest to na razie zarys przyszłych walk
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin