Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Projekt Egida Strona Główna
->
Mechanika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Egida
----------------
Pomysły
Świat
Mechanika
Bestiariusz
Magia
NPC-ci
Historia
Grafika
Postać
----------------
Profesje
Pochodzenie
Umiejętności
Cechy
Atuty
Karta Postaci
Zbrojownia
----------------
Typy broni
Style
Statystyki
Zbroje
Relikwie
Dwie Strony Medalu
----------------
Brąz
Srebro
Inne
----------------
Niewypały
Teksty
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ściemniak
Wysłany: Nie 15:29, 23 Sie 2009
Temat postu:
Dobra jedna rzecz, która wpadła mi do głowy już dawno i teraz pozostaje tylko przelanie jej na papier i zamienienie w konkretne statystyki.
Zazwyczaj w RPG-ach przy testach mamy po prostu porażki i sukcesy. Tak więc jedno z dwóch - albo się udało, albo nie, bez żadnych stanów pośrednich. No czasem będzie jakiś krytyk - np. 1 i 20 - ale nic poza tym. Dlatego proponuje takie rozwiązanie - stopniowanie tego wszystkiego. W zależności od tego o ile więcej (lub mniej) wyrzuciliśmy, będziemy mieli do czynienia z konkretnym stopniem - Krytyczna Porażka lub Spektakularny Sukces (duża różnica), "zwykła" porażka lub sukces (tak średnio), Niewielka Przegrana lub Niewielka Wygrana ("na styk", lub ledwo, ledwo..). Nazwami nie macie co się sugerować (i tak je zmienie jeszcze) ale powiedzcie mi lepiej co myślicie o samym tym pomyśle, hm?
Tomek
Wysłany: Sob 20:24, 14 Mar 2009
Temat postu:
Bardzo dobry pomysł
a do tego jedna rzecz mniej, jesli ziemniak postanowi to ładnie opisać i dokończyć
Ściemniak
Wysłany: Pią 20:53, 13 Mar 2009
Temat postu:
MOŻNA użyć bo wtedy
-gracz stwierdzi czy musi się to opyla
-MG stwierdzi czy jest to zgodne z zasadami, logiką i ogólnym poczuciem uczciwości.
FiFi
Wysłany: Pią 17:58, 13 Mar 2009
Temat postu:
Z tego co zrozumiałem to MOŻNA będzie użyć, co jest dobrym pomysłem
Tomek
Wysłany: Pią 17:09, 13 Mar 2009
Temat postu:
Tylko to szczęście TRZEBA będzie użyć, czy MOŻNA ?
FiFi
Wysłany: Pią 8:28, 13 Mar 2009
Temat postu:
ok kumam już
No nieźle pomyślane, pomoże to nieco urozmaicić grę i testy, zdecydowanie jestem za tym żeby był to rzut opcjonalny. Good work, man!
Ściemniak
Wysłany: Czw 20:32, 12 Mar 2009
Temat postu:
Nie rozumiesz? OK, postaram się więc to wyjaśnić jeszcze bardziej łopatologicznie
Gracz aby coś tam zrobić (jakieś epickie wyzwanie - np. rozwalenie drzwi pięścią, przeskoczenie rzeki, wystrzyżenie pięciu owiec w minutę....) musi zdać ST, powiedzmy 43. Rzuca więc: 18 na kości, 15 ze współczynnika i 5 z umiejętności. Razem 38 - czyli za mało. Gracz decyduje się więc na rzut Szczęścia. Ten Współczynnik ma u niego wartość 16. Rzuca - kość odwraca się na zbawiennej cyfrze 10. 16-10=6. 6+38= 44, gracz zdołał więc zdać ów test. A gdyby na kości wypadła np. 17? Wtedy gracz ma przechlapane - zamiast dodać, musi odjąć, czyli jeszcze bardziej oddala się od sukcesu*. Rzut Szczęścia można by więc stosować nie zawsze, ale wtedy gdy gracz wyrazi na to zgodę - bo jeśli poskąpił na ten współczynnik, to lepiej nie ryzykować.
*Od razu nasuwa mi się jeszcze jedna myśl, zapożyczenie mechaniczne z Dzikich Pól i Świata Mroku. Polega ono na tym, że rzut nie dzieli się jedynie na udany/nieudany. To bardziej rozbudowany system: od krytycznych porażek, po spektakularne zwycięstwa. Taki system można by zaaplikować Egidzie - min. po to, żeby uatrakcyjnić graczom rzuty Szczęścia (ze zwykłej porażki zrobić katastrofę itp)
Mam nadzieję, że tym razem nikt już nie będzie miał problemów z ze zrozumieniem tego....
FiFi
Wysłany: Czw 15:24, 12 Mar 2009
Temat postu:
Jeśli chodzi o jeden rzut to jak najbardziej, ustalamy PT, rzucamy, dodajemy, odejmujemy cyferki i gotowe. Proste, łatwe i przyjemne.
Tak szczerze to nie kumam dokładnie o co ci chodzi z tym szczęściem (tak wiem jestem głupi...) ale ogólnie to mam mieszane uczucia co do kolejnego rzutu...
Ściemniak
Wysłany: Śro 15:18, 11 Mar 2009
Temat postu: Nowa Mechana....
Wiem, wiem znowu to samo. Wiem, że za dwa miesiące, po dwunastu kolejnych wersjach ten temat będzie wzbudzał już tylko śmiech, no ale mniejsza....
No ale przejdźmy do rzeczy - będzie krótko. Żeby ułatwić testowanie, stwierdziłem, że wystarczy JEDEN rzut kością, do którego dodamy wartość współczynnik i premię z Umiejętności (jeśli komuś brakuje matmy, może uznać, żeby całość podzielić przez trzy - ja jednak to odradzam....). Z kolei możemy jeszcze walnąć drugi rzut - Szczęście. Działa to tak - od wartości Szczęścia (będzie miał normalne wartości, jak zwykły współczynnik) odejmujemy wynik - to co nam zostanie, dodajemy do poprzedniego rzutu. Czyli: brakuje nam dwóch oczek. Szczęścia mamy 18 - wynik rzutu to 10. No czyli OK, mamy osiem, czyli nawet więcej niż nam trzeba do szczęścia (nomen omen)potrzeba. A gdyby na kości wypadło 20? Wtedy odejmujemy dwa od wyniku - nie jest więc dobrze, bo tylko na tym straciliśmy.....
Mam nadzieję, że to dla was zrozumiałe....
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin