 |
Projekt Egida Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiFi
Administrator
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: K-ce
|
Wysłany: Pią 20:34, 25 Sty 2008 Temat postu: Podstawy Magii |
|
|
No to lecimy...
--------------------------------
Jeśli zdecydowałeś się na grę magiem, musisz wiedzieć że magia w świecie Egidy działa nieco inaczej niż w innych znanych ci systemach.
Po pierwsze, zapomnij o szkołach magicznych takich jak Przywołanie, Nekromancja czy Iluzja. W świecie Egidy wyróżniamy 5 podstawowych Szkół Magii, Bohater wybiera jedną z nich:
Ogień
Woda
Ziemia
Powietrze
Magia Umysłu
Każda ze szkół charakteryzuje się sposobem działania. Ogień jest najbardziej niszczycielskim żywiołem, pozwala podpalać przeciwników (i nie tylko) czy też oświetlać drogę w jaskiniach, Woda służy bardziej do leczenia niż walki, Ziemia pozwala magowi wzmocnić swą skórę, lub wywołać trzęsienie ziemi, Powietrze pozwala magowi na teleportację lub przyspieszenie swych ruchów, dzięki możliwości przenoszeniu mas powietrza, Mag Powietrza będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować pogodę. Dzięki Magii Umysłu mag będzie mógł zajrzeć w myśli innej osoby, lub przenosić różne przedmioty na odległość (telekineza).
Po drugie, zapomnij o liście dostępnych zaklęć, z której wybierasz odpowiednie do danej sytuacji. W Egidzie Bohater nie śpiewa zaklęć, ani nie wykonuje zawiłych gestów by przywołać np, deszcz kamieni. Mag Ziemi po prostu rozkazuje kamieniom spaść w wybranym miejscu. Innymi słowy mag nie przywołuje czarów lecz manipuluje otaczającym go światem, rozkazując podległemu mu żywiołowi.
Po trzecie, brak many. Mag nie posiada energii którą zużywa na czarowanie, i nie ma ograniczeń co do liczby czarów na dzień. W egidzie ograniczeniem jest Źródło. Mag Ognia mając w ręku pochodnię może rozkazać płomieniowi aby poleciał w wybrane miejsce. Wraz ze wzrostem Magicznej więzi mag może kontrolować większe źródła od wspomnianej pochodni do wulkanów i wielkich pożarów.
Po czwarte, ograniczenia. Oczywiście brak many nie oznacza że magia jest nieograniczona. Ograniczeniem będzie jak można się domyśleć, dostęp do żywiołu.
Ogień - Jak powszechnie wiadomo płomienie na drzewach nie rosną, więc każdy Mag Ognia będzie musiał mieć prz sobie jakieś źródło ciepła.
Woda - Podobnie jak w przypadku Ognia, Mag Wody będzie potrzebował mieć przy sobie pojemnik napełniony wodą.
Ziemia - W zależności jakie podłoże jest w pobliżu, Mag Ziemi będzie mógł
wykorzystać inne czary.
Powietrze - Aby móc z niego korzystać powietrze musi być w ruchu, więc Mag Powietrza nie będzie mógł czarować pod ziemią, lub w zamkniętych pomieszczeniach.
Magia będzie miała widoczny wpływ na jej użytkownika. Jedne będą korzystne, np możliwość oddychania pod wodą, inne wręcz przeciwnie. Zmiany będą widoczne w wyglądzie, skóra będzie zmieniać barwę itp.
Kręgi. Kręgi to swoiste stopnie wtajemniczenia. Jest ich sześć i żeby awansować do kolejnego Kręgu trzeba spełnić określone warunki
[Tu warunki ale nie wiem jakie ]
Każdy Krąg zwiększa możliwości Maga i wielkość Źródła nad którym może zapanować.
I. Źródło - płomień świecy, kubek wody, grudka ziemi czy kamyk, słoik napełniony powietrzem. Pozwala na mało zaawansowane zaklęcia, ale pomysłowy mag i z tym sobie poradzi.
II. Źródło - pochodnia, bukłak wody, łopata ziemi ( ), mała chmurka.
III. Ognisko, bajorko, głaz,
IV. Duże ognisko (np płonące całe drzewo), stawik, pół pola, powietrze w izbie.
V. Pożar, jezioro, pagórek (?), cumulus (taka chmura )
VI. Wulkan, zatoka (taka duża), góra, kilka cumulusów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez FiFi dnia Pią 22:37, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:55, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Dobre , a warunki sam wymyśl , tak , żeby tym magiem z 6 okręgu nie były same 20 levelowce ale też inni gracze , tak od 16-17 levelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ściemniak
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:03, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tomek napisał: | Dobre , a warunki sam wymyśl , tak , żeby tym magiem z 6 okręgu nie były same 20 levelowce ale też inni gracze , tak od 16-17 levelu. |
Właśnie o to chodzi, żeby VI krąg był najbardziej pro. W wymaganiach nie zejdę poniżej 18 levela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:12, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No ale wtedy raczej nikt nie zazna radochy płynącej z rzucania połową kuli ziemskiej ( sory talerza ) a przecież o to chodzi, żeby była przyjemność grania , więc jak już nawet potężny mag będzie mógł rzucać ledwo głupim drzewem, to to samo mam średnim rycerzykiem mogę to zrobić , tylko inny test czeka MG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiFi
Administrator
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: K-ce
|
Wysłany: Pią 22:16, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No ale do takich większych wyczynów to się będzie musiał przygotować. Przecierz przesunięcie góry to nie tak ho siup nawet dla prosuperhipermistza magii nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ściemniak
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:20, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja z kolei nie chce żeby magia była zbyt silna jak to jest w dedekach. Tam już na 10 levelu ma się baardzo mocne czary, że o epickich poziomach nie wspomnę...
Niech dotarcie do VI Kręgu będzie poważnym wyzwaniem. Takim na cała kampanie, a nie kilka przygód... VI będzie bardzo elitarnym i ścisłym gronem, a wbicie się w jego szeregi graniczyć ma z cudem. No, może bez przesady, ale jakoś tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:29, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No doobra rezygnuje bo i tak mnie gówno obchodzi ta wasza gówniana magia , i tak mieczownictwo będzie najsilniejsze!! ( Żarcik taki )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|