Tomek
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:11, 25 Sty 2008 Temat postu: Egida Tactics - Magia |
|
|
Skoro były już zasady walki wręcz, to czas na walkę magiczną.
Magowie będą wykonywać te same testy, ale opierające się na innych wartościach.
Przykładowo , Mag Ziemi(INT : 10) , chce uderzyć w przeciwnika (ZRĘCZ: 7 , BUD: 3 ,niemagiczny) dość dużym kamieniem.
Obaj na początku walki Zapisują swoje działania.
Kartka Maga wygląda następująco :
1.Blok
2.Użycie magi
3.-||-
4.Blok
5-||-
A przeciwnika tak :
1.Atak
2.Atak
3.Atak
4.Atak
5.Atak
W pierwszej turze, po przeczytaniu rozdziału o walce wręcz przy pomocy kostki k20 każdy może się dowiedzieć co się stanie.
My zajmiemy się 2 i 3 segmentem.
Mag w 2 segmencie zaczyna koncentrację , wystarczy mu kilka sekund , normalnie wydaje się to mało , ale w walce to już czas mogący przesądzić o życiu i śmierci.
Mag może się ruszać , ma jednak pewne trudności w unikaniu itp.
Zakładając ,że mag miał szczęście i uniknął ciosu napastnika i udało mu się skoncentrować w następnym segmencie , atak przeciwnika zamienia się w blok , ponieważ przeraża go perspektywa pojedynku z użytkownikiem magii. Mag wykonuje zaplanowany atak kamieniem i wykonują przeciwstawny test Inteligencja - Zręczność
ATK [ATK= 1k20 + Inteligencja] vs.
DEF [DEF= 1k20 + Zręczność - 2*]
ATK vs. DEF
Jeżeli ATK<DEF walka toczy się normalnie , mag nie trafił , co prawdopodobnie kosztowało go zycie.
Jeżeli jednak ATK>DEF mag trafił przeciwnika , i teraz mg wykonuje test przeciwstawny inteligencji maga na budowe przeciwnika
(Inteligencja - Budowa)
ATK [ATK= 1k20 + Inteligencja] vs.
DEF [DEF= 1k20 + Budowa - 5*]
ATK vs. DEF
Jeżeli ATK>DEF obrażeń jakie otrzymał napastnik niemagiczny należy szukać w tabelce nr 1 w rozdziale o walce wręcz.
Jeżeli jednak ATK<DEF efekt można znaleźć w tabelce nr 3:
*te liczby są do dyskusji
Tabelka nr 3:
0 - 1 poważna
1 - 2 średnie
2-||-
3-||-
4-||-
5-||-
6-||-
7-||-
8 - średnia
9-||-
10-||-
11-||-
12-||-
13-||-
14 - 2 lekkie
15-||-
16-||-
17-||-
18 - lekka
19-||-
20 - draśnięcie
20< -||-
Jednak w zależności od obiektu ciśniętego w przeciwnika do obrażeń dodawane są odpowiednie modyfikatory , które można znależć w poniższej tabelce nr 4
Tabelka nr 4
Wielkość Obiektu||||||||||Przykład Obiektu|||||||||Modyfikator do obrażeń
Mały|||||||||||||||||||||||Kamień wielkości |||||||||||+1 średnia rana|||||||
||||||||||||||||||||||||||||| ludzkiej głowy |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Średni ||||||||||||||||||| Woda z napełnionej |||||||||+1 poważna rana||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||wanny|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Duży|||||||||||||||||||||||Masa powietrza z ||||||||||||| +1 poziom obrażeń
|||||||||||||||||||||||||||||||hali targowej||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ogromny|||||||||||||||Cała woda z jeziora |||||||||||+ 2 poziomy obrażeń
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gigantyczny ||||||||||Ogień z pożaru miasta |||||||||||+3 poziomy obrażeń
Powyższe zasady dotyczą tylko przedmiotów którymi mag ciska w przeciwnika , cała reszta musi zostać opisana , a mg musi ocenić niszczycielską moc działania i wybrać odpowiednie obrażenia oraz utrudnienia przy rzucaniu tudzież unikaniu , ponieważ po prostu
nie da się przewidzieć każdej sytuacji oraz sposobu wykorzystania magii w świecie Egidy , a rzucanie przedmiotami wydaje się najpopularniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Pią 21:16, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|